ရုိဟင္ဂ်ာမ်ားသည္ တုိင္းရင္းသားေလာ။ ႏုိင္ငံသားေလာ။ လူေလာ။ ေခြးေလာ။
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ နယ္စပ္ေဒသတေလ်ာက္မွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသားမ်ားအေၾကာင္းနဲ႔ အစခ်ီခ်င္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ရဲ့
နယ္စပ္တနံတလ်ားမွာ ႏွစ္ႏုိင္ငံကုိခြျပီး ေနထုိင္ေနၾကတဲ့
တုိင္းရင္းသားေတြရွိေနပါတယ္။ ျမိဳ၊ ခမီး၊ လူခ်ိဳင္း၊ မရမာႀကီး၊ ရခုိင္၊
ခ်င္း၊ နာဂ၊ မီဇုိ၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ၀၊ ပအုိ႔၊ ပေလာင္၊ လီဆူး၊ ပေဒါင္၊ ကရင္၊
မြန္၊ စသျဖင့္ တုိင္းရင္းသားအသီးသီးသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံဖက္မွာ
ေနထုိင္ၾကသူမ်ားရွိသလုိ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံေတြျဖစ္ တဲ့ ဘ၈ၤလားဒက္ရွ္၊ အိႏၵိယ၊
နီေပါ၊ တရုပ္၊ လာအုိ၊ ယုိးဒယားႏုိင္ငံ တုိ႔မွာ ေနထုိင္ၾကသူမ်ားလည္း
ရွိပါတယ္။ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရး၊ တုိင္းရင္းသားအခြင့္အေရးေတြကုိ
မိမိအေျခခ်ေနထုိင္ေသာႏုိင္ငံေတြမွာ အျပည့္အ၀ ရရွိေနပါတယ္။ ရလဲရသင့္ပါတယ္။
ရပုိင္ခြင့္လဲ ရွိပါတယ္။
အဲဒီတုိင္းရင္းသားေတြလုိဘဲ
ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေတြမွာ ႏွစ္ေတြရာေထာင္ခ်ီျပီး
ေနထုိင္ခဲ့ၾကတဲ့ ပသ်ွဴးလူမ်ိဳးမ်ားရွိေနပါတယ္။
ထုိင္းႏုိင္ငံဘက္ျခမ္းမွာေနထုိင္တဲ့ ပသ်ွဴးေတြကုိ ထုိင္းႏုိင္ငံက
တုိင္းရင္းသား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ္လည္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံဖက္မွာ
ေနထုိင္တဲ့ ပသ်ွဴးေတြကုိေတာ့၊ မူလတုိင္းရင္း သား(၁၄၃)မ်ိဳးမွာ တရား၀င္
အသိအမွတ္ျပဳထားခဲ့ေပမဲ့ မဆလေခတ္ကစျပီး ယေန႔တုိင္ စစ္အစုိးရ အဆက္ ဆက္က
တုိင္းရင္းသားအျဖစ္က ပယ္ဖ်က္ပစ္လုိက္ပါျပီ။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
ရခုိင္ျပည္ မွာေနတဲ့
ကမန္လူမ်ိဳးေတြဟာ သမုိင္းအေထာက္အထားေတြအရ ဘယ္လုိမွျငင္းမရတဲ့
တုိင္းရင္းသား စစ္စစ္ေတြပါ။ ကမန္လူမ်ိဳးေတြဟာ ကမၻာေပၚမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွအပ
အျခားဘယ္ႏုိင္ငံ မွာမွ ေနထုိင္သူမ်ားလည္း မဟုတ္ၾကပါဘူး။ မဆလေခတ္အထိ
တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ အသတ္ မွတ္ခံထားရေပမဲ့ အခု န၀တ၊ နအဖလက္ထက္က်မွ
ဒီေလာက္သမုိင္းစဥ္လာအရ အထင္ကရ တုိင္းရင္း သားေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ကမန္လူမ်ိဳးေတြကုိ
တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳေတာ့ပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိ မွတ္ပုံတင္
မထုတ္ေပးေတာ့ဘူး။ ခရီးသြားလာခြင့္ ကန္႔သတ္ထားတယ္။ ေသမလုိ႔ျဖစ္ေနရင္ေတာင္
ရန္ကုန္ကုိ ေဆးသြားကုဖုိ႔ ခရီးသြားလက္မွတ္ကအစ အင္မတန္ခက္ခဲေနပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
ကုိးကန္႔လူမ်ိဳးသည္
ျမန္မာ့သမုိင္းတစ္ေလ်ွာက္လုံးတြင္ မည္သည့္အခါမွ တုိင္းရင္းသား မဟုတ္ခဲ့ပါ။
ရွမ္းလူမ်ိဳး အတုိက္အခံေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက ကုိးကန္႔ဟာ ရာခုိင္ႏႈံးျပည့္
တရုပ္လူမ်ိဳး စစ္စစ္ျဖစ္ တယ္လုိ႔ ေျပာျပခဲ့ဘူးပါတယ္။ န၀တ၊ နအဖတုိ႔က
ကုိးကန္႔ကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ ထပ္တုိးသတ္ မွတ္လုိက္ေတာ့၊ ေျမမ်ိဳလုိ႔
လူမ်ိဳးမေပ်ာက္၊ လူမ်ိဳမွ လူမ်ိဳးေပ်ာက္မယ္ဆုိတတ္ေသာ၊ အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာ
စုိးေၾကာက္ တတ္သူမ်ားက ကန္႔ကြက္ဖုိ႔ ေနေနသာ အီးေတာင္ က်ယ္က်ယ္ေပါက္လုိက္သံ
မၾကားလုိက္ရ ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
ကမန္နဲ႔
ပသွ်ဴးလူမ်ိဳးေတြမွာ တူညီမႈတစ္ခု ရွိေနတာကုိေတာ့ ေျပာဖုိ႔လုိမယ္ထင္ပါတယ္။
သူတုိ႔ေတြဟာ အစၥလာမ္ ဘာသာကို သက္၀င္ယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ကုိးကန္႔တုိ႔သည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ား မဟုတ္ပါ။
ႏုိင္ငံသားတုိင္း
လြတ္လပ္စြာ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ခြင့္ရွိသည္ကုိ လက္မခံႏုိင္ေသးသူမ်ား
ရွိေနပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ႏုိင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒမွာ
အစၥလာမ္ဘာသာမွလြဲ၍ အျခားဘာသာမ်ားကုိ လြတ္လပ္စြာ
ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ခြင့္ရွိသည္လုိ႔ ျပဌာန္းဖုိ႔လုိအပ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္ပါသလား။
ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္တုိ႔သည္ အေမရိကန္သမတ အုိဘားမားေျပာသလုိ ၂၁ရာစုအတြက္
အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသး သူမ်ားလား။
ဒီေနရာမွာ
စကားညွပ္အေနနဲ႔ ထည့္သြင္းေျပာၾကားလုိတာက က်ေနာ္သည္ ကုိးကန္႔ဆန္႔က်င္ေရး၊
တရုပ္မုန္းတီးေရးသမား မဟုတ္သလုိ တုိင္းခ်စ္ ျပည္ခ်စ္ ျမန္မာတရုပ္မ်ားကုိ
ခ်စ္ခင္ေလးစား သူ လည္း ၿဖစ္ ပါ တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားသည္
ျမန္မာတရုပ္မ်ားကဲ့သုိ႔ တုိင္းရင္း သားေသြး ပါ သူ မ်ားျဖစ္ျပီး
တုိင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္မ်ား၊ တုိင္းျပည္အတြက္ အသက္စြန္႔ ကာကြယ္တတ္ သူမ်ား
ျဖစ္ၾကပါ တယ္။ ျမန္ မာျပည္ကုိ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားေတြကလဲြလုိ႔
တရုပ္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘဂၤါလီဘဲျဖစ္ျဖစ္ လႊမ္းမုိး လာ မွာ ကုိ ျမန္မာမြတ္စလင္ေကာ၊
ျမန္မာတရုပ္ေကာ လက္မခံႏုိင္ပါဘူး။
ရုိဟင္ဂ်ာ ဘာလဲ။
ရုိဟင္ဂ်ာကိစၥကုိ
စမေျပာခင္ စာဖတ္သူမ်ားကုိ ေမတၱာရပ္ခံလုိတာက ရုိဟင္ဂ်ာကုိ
ဘယ္လုိျမင္ ပါသလဲဆုိ တာကုိ ကုိယ့္ဖာသာေမးျပီး ကုိယ့္ဖာသာ
အရင္စမ္းျပီးေျဖၾကည့္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြ ကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္
ျမင္ပါသလား။ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံပါသလား။ လူအျဖစ္ေကာ
အသိအမွတ္ျပဳႏုိင္ ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္ ေခြးေလာက္၊
ေၾကာင္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ တန္ဖုိးထားေပးႏုိင္ ပါသလား။
ေမးခြန္းက
သိပ္ရင့္သီးတယ္၊ လက္ေတြ႕မက်ဘူး၊ ဘယ္သူက လူကုိ ေခြးလုိ႔ထင္ၾကမွလဲဆုိျပီး
အပစ္တင္လုိ သူမ်ားရွိလ်င္ ရွင္းျပပါရေစ။ ယေန႔ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ ေခြးေလာက္မွ
တန္ဖုိးမထားႏုိင္တာေၾကာင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ဘယ္ေခြးကိုမွ မလုပ္တဲ့
ေလွပ်က္ထဲထဲ့ျပီး ပင္လယ္ထဲေမွ်ာခ်ေနတာကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒါက ထုိင္းဘဲ။ က်ဳပ္တုိ႔ျမန္မာျပည္မွာ ဒါေလာက္ေတာ့ မဆုိးေသးပါဘူးဆုိလာရင္ ဆက္ဖတ္ၾကည့္ေစ ခ်င္ပါတယ္။
ဟစ္တလာက
ဂ်ဴးလူမ်ိဳး ၆သန္းေက်ာ္ကုိ ကေလးေကာ၊ အေမအုိပါမက်န္ သတ္တုံးက
သူတုိ႔အာရိယန္မ်ိဳး ဆက္ေတြနဲ႔ ေသြးမေရာရေအာင္၊ အစဥ္သန္႔ရွင္းေနေအာင္
လူသားမ်ိဳးည့ံဂ်ဴးေတြအျဖစ္ ကိစၥတုံးရွင္းပစ္ခဲ့ တာပါ။ ေခြးဆုိး၊
ေခြးရူးေတြအျဖစ္သေဘာထားျပီး သတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ
ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ ေခြးဆုိး၊ ေခြးရူးေတြထက္ပုိဆုိးတဲ့
ဗုိင္းရပ္ေရာဂါပုိးလုိသေဘာထားတဲ့ ပညာရွင္ မ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား
ရွိေနပါေသးတယ္။ သူတို႔ေရးျပီး လူသိရွင္ၾကားေၾကညာထုတ္ေ၀တဲ့
ရုိဟင္ဂ်ာ ဆန္႔က်င္ေရး Influx Virus ဆုိတဲ့စာအုပ္အမည္ဟာ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ
ရံြရွာမုန္းတီးစရာေကာင္းတဲ့၊ အင္မတန္အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့ ဗုိင္းရပ္ပုိးေတြအျဖစ္
သတ္မွတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗုိင္းရပ္ပုိးေတြကုိ မျပန္႔ပြါးခင္ အခ်ိန္မီ
အလ်င္အျမန္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရသလုိ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ မ်ိဳးတုန္း ဖ်က္ဆီးပစ္ရမယ္လုိ႔
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လႈံ႕ေဆာ္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အင္မတန္ရက္စက္ၾကမ္းၿကုတ္တဲ့ အေတြးအျမင္ပါ။ ဟစ္တလာ ထက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။
လူမ်ိဳးေတြရဲ့ အမည္ေပးပုံကုိ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးလုိပါတယ္။
ရခုိင္လူမ်ိဳးေတြကုိ
မာဂဓဆုိတဲ့စကားက ဆင္းသက္လာတဲ့ ေမာက္လူမ်ိဳးလုိ႔ေခၚခဲ့တယ္လုိ႔ ဖတ္ဖူးပါတယ္။
အာရကန္လူမိ်ဳးလုိ႔လဲ သမုိင္းမွာ အထင္အရွားရွိေနခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္
အမ်ိဳးကုိ ခ်စ္ျခင္း၊ အမ်ိဳးဂုဏ္ ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့
ရခုိင္(ရကၡိဳင္)လူမ်ိဳးလုိ႔ေခၚမွ ႏွစ္သက္ၾကတာမုိ႔ ေမာက္၊
အာရကန္လို႔မေခၚေတာ့ဘဲ အားလုံးက ရခုိင္လူမ်ိဳးလုိ႔ေခၚၾကပါတယ္။
ျပသနာမရွိပါဘူး။
ေတာင္သူက
ပအုိ႔၊ တလုိင္းက မြန္၊ ဂ်ိန္းေဖါက ကခ်င္၊ ဆီရမ္(Siam)က ထုိင္း(Thai)၊
ဆီလုံ(Ceylon)က သီရိလကၤာ(Srilanka)၊ အက္စကီမုိး(Eskimo)က
အိႏြတ္(Inuit)လူမ်ိဳး စသျဖင့္ မိမိအမ်ိဳးအမည္၊ မိမိႏုိင္ငံ အမည္ကုိ
မိမိစိတ္ၿကုိက္ ေျပာင္းၾကတဲ့အခါ အျခားဘယ္လူမ်ိဳး၊ အျခားဘယ္ႏုိင္ငံကမွ
ငါသေဘာ မတူရင္ ေျပာင္းခြင့္မရွိဘူးလုိ႔ မကန္႔ကြက္ႏုိ္င္ပါဘူး။ ကန္႔ကြက္ခြင့္
မရွိပါဘူး။ သေဘာထားႀကီးစြာ၊ နားလည္မႈ ထားကာ ကာယကံရွင္
ၿကုိက္ႏွစ္သက္တဲ့အတုိင္း သတ္မွတ္ေခၚေ၀ၚေပးရတာပါဘဲ။
ရုိဟင္ဂ်ာေတြဟာ
တုိင္းရင္းသားလား၊ ႏုိင္ငံသားလား၊ ႏုိင္ငံျခားသားလားဆုိတာကုိ
ခဏေဘးဖယ္ထားျပီး သူတုိ႔က သူတုိ႔ကုိ ရုိဟင္ဂ်ာလုိ႔ ေခၚေစခ်င္တာကုိ
မေခၚႏုိင္ပါဘူးလုိ႔ ျငင္းသင့္ပါသလား။ ျငင္းခြင့္ေကာ ရွိပါသလား။ သူတုိ႔ကုိ
သမုိင္းမွာ စစ္တေကာင္းသားလုိ႔ ေခၚခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ ဘဂၤါလီ ကုလား လုိ႔
ေခၚခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ ေခၚေတာလုိ႔ ေခၚခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ ဒီနာမည္ေတြကုိ မၿကိုက္လုိ႔၊
ဒီနာမည္ေတြ ဟာ ႏွိမ့္ခ်ေခၚေ၀ၚတာမုိ႔ မေခၚပါနဲ႔လုိ႔ ေတာင္းဆုိတာကုိ မရဘူး၊
မင္းတုိ႔ နာတာ၊ မၿကိုက္တာ ငါဂရုမစုိက္ ဘူး။ ငါေခၚခ်င္တာ ငါေခၚမယ္လုိ႔
တစ္ဖက္သားကုိ ႏွိမ့္ခ်ျပီး ဆုိသင့္ ဆုိထုိက္ပါသလား။
အာဖရိကန္အေမရိကန္ေတြကုိ
သမုိင္းတေလွ်ာက္လုံးမွာ အမဲေကာင္(Nigger) လုိ႔ဘဲေခၚခဲ့ၾကပါတယ္။
အမဲေကာင္(Nigger)လုိ႔ဘဲ သမုိင္းမွတ္တမ္းေတြမွာ အထင္အရွား
မွတ္တမ္းတင္ထားရွိခဲ့တာမုိ႔ အမဲေကာင္(Nigger)လုိ႔ဘဲ ေခၚႏုိင္မယ္လုိ႔
ခုေနခါမွာ ေျပာရဲသူမ်ားရွိပါသလား။ သူမ်ားေတြရဲ့ ႏွလုံးသားကုိ နာၾကင္ေစတဲ့
စကားလုံးမ်ိဳး၊ အျပဳအမူမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားျခင္းသည္ စာနာတတ္ျခင္း၊
လူသား ဆန္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားေတြရဲ့ အဆုံးအမမ်ားမွာ ပါရွိပါ တယ္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔လည္း ကုိက္ညီပါတယ္။
ရုိဟင္ဂ်ာသည္ တုိင္းရင္းသားေလာ။
ရုိဟင္ဂ်ာေတြက
သူတုိ႔ဟာ တစ္ဖက္ဘဂၤလားဒက္ရွ္ႏုိင္ငံက ဘဂၤါလီေတြနဲ႔ ဆင္တူၾကေသာ္လည္း၊
ဘဂၤါလီမ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ေနထုိင္ခဲ့ၾကေသာ
တုိင္းရင္း သားေတြျဖစ္ တယ္။ မူလက သတ္မွတ္ထားေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး ၁၄၃
မ်ိဳးထဲမွာ ရုိဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးက တရား၀င္ပါရွိ ထားျပီးျဖစ္တယ္။
ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ေတြထဲမွာလည္း၊ တုိင္းရင္းသား ရုိဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳး ဆုိျပီး
ေရး သားျပဌာန္း ထားတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြက လြတ္လပ္စြာ မဲေပးျပီး
ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္ ထားတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာလႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ လြတ္လပ္ေသာ
ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ရဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမတ္အျဖစ္
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သလုိ၊ ဗဟုိအစုိးရထဲမွာ က်န္းမာေရးဌာန
ပါလီမန္ အတြင္း၀န္အဆင့္အထိ တာ၀န္ယူခဲ့တာရွိခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့အသံက
တုိင္းရင္းသားအသံေတြကုိ လႊင့္တဲ့အခါ ရုိဟင္ဂ်ာအစီအစဥ္ဆုိျပီး ၁၉၆၁ခုႏွစ္ကေန
၁၉၆၅ခုႏွစ္အထိ ရုိဟင္ဂ်ာဘာသာစကားနဲ႔ အသံလႊင့္ေပး ခဲ့တယ္။ စစ္အာဏာရွင္
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းလက္ထက္မွာမွ အသံလႊင့္အစီအစဥ္သာမက တုိင္းရင္းသား အျဖစ္ကပါ
ပယ္ဖ်က္ခံခဲ့ရတယ္လုိ႔ အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ျပဆုိပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု
သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ ပထမဆုံးသမတႀကီး စပ္ေရႊသုိက္က ရခုိင္ျပည္က
မြတ္စလင္ေတြဟာ တုိင္းရင္းသား အစစ္အမွန္ေတြျဖစ္တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ
ရာခုိင္ႏႈံးျပည့္ ေသြးမစပ္တဲ့ လူမ်ိဳးဆုိတာ မရွိဘူး။ သူတုိ႔ဟာ
တုိင္းရင္းသားမဟုတ္ဘူးဆုိရင္ ငါတုိ႔ (ရွမ္း)ေတြလဲ တုိင္းရင္းသား
မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆုိခဲ့ပါတယ္။ (The
first President of Burma Sao Shwe Theik stated: "Muslims of Arakan
certainly belong to one of the indigenous races of Burma. In fact, there
is no pure indigenous race in Burma, if they do not belong to
indigenous races of Burma, we also cannot be taken as indigenous races
of Burma".)
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ
တစ္ဖက္က အျပန္အလွန္ တင္ျပတာက ျပည္ေထာင္စုအစုိးရက ဖဆပလေတြ မဲရေအာင္
ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ လဒ္ထုိးတဲ့အေနႏွင့္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ျခင္း
ျဖစ္တယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြဟာ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံက မၾကာေသးခင္ကာလကမွ အလုံးအရင္းနဲ႔
စီးပြါးေရး အရ ေျပာင္းေရႊ႕ လာတဲ့ ဘဂၤါလီမ်ားသာျဖစ္တယ္။
သူတုိ႔ကုိလက္ခံလုိက္ရင္ သူတုိ႔ေနာက္က ဘဂၤါလီေတြ ဆက္၀င္လာျပီး
ရခုိင္တစ္ျပည္နယ္လံုးတင္သာမက ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးမွာ ဘဂၤါလီေတြ
လႊမ္းမုိးသြားႏုိင္တယ္ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ကုိ
လူဦးေရေပါက္ကြဲမတတ္ျဖစ္ေနတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း လူမ်ိဳးႀကီးႏွစ္မ်ိဳးက ၀ါးျမိဳ
ဖုံးလႊမ္းသြားမွာကုိ မျဖစ္မေန တားဆီးကာကြယ္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးမွာ
တာ၀န္ရွိတာမုိ႔ အင္မတန္သဘာ၀က်ျပီး စုိးရိမ္ စရာေကာင္း တဲ့
ေထာက္ျပမႈျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတာ၀န္ကုိ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖၚႏုိင္ဖုိ႔က
နယ္စပ္ မွာေနထုိင္ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြအားလုံး အထူးသျဖင့္ ရုိဟင္ဂ်ာနဲ႔
ကုိးကန္႔တုိ႔ ထံမွ ျပည့္၀ျပတ္ သားေသာ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
(Uncompromised Commitment to cooperate)ကုိ မျဖစ္မေနလုိအပ္ပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္သူအစုိးရမ်ားဖက္ကလည္း နယ္စပ္ေဒသအားလုံးမွာ တိက်ေသာ
သန္းေကာင္စာရင္း(Census)မ်ားကုိ ေကာက္ယူ ထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ အေနအထား တရပ္ ကုိ
ေဖၚေဆာင္ႏုိင္ ဖုိ႔လုိပါတယ္။
ေနာက္ အေရးႀကီးတဲ့
အခ်က္တစ္ခုက ရုိဟင္ဂ်ာေတြမွာ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္၊ လူမ်ိဳးေရး အစြန္းေရာက္
အဖဲြ႕အစည္းေတြရွိခဲ့တယ္။ တုိင္းျပည္ကုိ ခဲြထုတ္ဖုိ႔ ၿကိုးစားခဲ့တဲ့၊
မြတ္စလင္ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ဖုိ႔ ၿကိုးစားခဲ့တဲ့ အေထာက္အထားေတြ
ရွိခဲ့တယ္ဆုိ တဲ့ ေထာက္ျပခ်က္ျဖစ္ျပန္ ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ လုံျခဳံေရး၊
တုိင္းျပည္မျပိဳကဲြေရးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေနတာမုိ႔ အင္မတန္အေရး တဲ့
ေထာက္ျပခ်က္ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ ဒီတရားမ်ွတတဲ့ စုိးရိမ္ခ်က္(Legitimate
Concern)ကုိ ရုိဟင္ဂ်ာေတြ ဖက္ က အေျဖေပးႏုိင္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။
ဒီလုိအဖဲြ႕အစည္းမ်ိဳးေတြ၊ ဒီလုိအစြန္းေရာက္ အယူအဆေတြ
ရွင္သန္လႈပ္ ယွားေနတုန္းဘဲလား။ ရွိေနလ်င္ ဘယ္လုိ ပူးေပါင္းတုိက္ဖ်က္မလဲ။
မရွိေတာ့ပါဘူး ဆုိရင္ေတာင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေပၚေပါက္လာႏုိင္သလား။
မေပၚေပါက္လာေအာင္ ဘယ္လုိ ပူးေပါင္း ကာကြယ္သြားမလဲဆုိတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္
ရုိဟင္ဂ်ာဆုိတာ မိမိတစ္သက္မွာ လုံး၀မၾကားဖူးပါဘူး၊ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ
ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘူးလုိ႔ စကားကုန္ဆုိလာသူမ်ားကေတာ့ မိမိည့ံတာ၊
ဗဟုသုတနည္းတာ၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကုိ နားမလည္ တာ ကုိ လူမသိ သိေအာင္
လူလည္ေခါင္မွာ မရွက္မေၾကာက္နဲ႔ ကုိယ့္ေပါင္ ကုိယ္ လွန္ေထာင္းျပေန သလုိ
ျဖစ္ေနပါတယ္။ မဟာပညာေက်ာ္အခ်ိဳ႕ကလည္း ရုိဟင္ဂ်ာေတြ ဟာ
ျမန္မာ စကားမေျပာတတ္တာေၾကာင့္ ျမန္မာတုိင္းရင္းသား၊
ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္ဖုိ႔ေနေနသာ ျမန္မာျပည္မွာေတာင္ ေနထုိင္ၾကသူမ်ား
မဟုတ္ဘူးလုိ႔ မ်က္ေစ့စုံမွိတ္ ျငင္းတတ္ျပန္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ
ျမန္မာစကားကုိ လူတုိင္းမေျပာတတ္တဲ့ တုိင္းရင္းသား ကရင္၊ ခ်င္း၊ ရွမ္း၊ နာဂ၊
မြန္၊ ကခ်င္၊ ကယား၊ ပေလာင္၊ လီဆူး၊ ၀၊ လူခ်ိဳင္း
စတဲ့တုိင္းရင္း သားေတြအမ်ားအျပား ေစ့ေစ့ေပါက္ေပါက္ဆိုရင္
အမ်ိဳးတစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေနႏုိင္တာကုိ သိဟန္မတူၾကပါဘူး။
ရုိဟင္ဂ်ာေတြ
ဘယ္တုန္းက ဘယ္လို ျမန္မာႏုိင္ငံထဲ ၀င္ေရာက္လာတယ္ဆုိတာကုိ ေဆြးေႏြးႏုိင္တဲ့
စြမ္းရည္ က်ေနာ့မွာ မရွိပါဘူး။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္
အသိအမွတ္ျပဳသင့္၊ မျပဳသင့္ဆုိတာကုိလည္း မေဆြးေႏြးလုိပါဘူး။ ေဆြးေႏြးသင့္ေသာ
အခ်ိန္ကာလ ေရာက္ျပီလုိ႔လည္း မထင္ေသးပါဘူး။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြ
တုိင္းရင္းသားျဖစ္တယ္၊ မျဖစ္ဘူးဆုိတာ ကုိ
ေနာင္ဒီမုိ ကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ေခတ္ေရာက္ေသာအခါ၊ ေဒါက္တာ ဦးေအးခ်မ္း၊ ေဒါက္တာ
ဦးေအးေက်ာ္တုိ႔လုိ ရခုိင္ ပညာရွင္ေတြ၊ ရခုိင္ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ရုိဟင္ဂ်ာ
ပညာရွင္ေတြ၊ ရုိဟင္ဂ်ာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အျခားလုိအပ္ေသာ
ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြပါ၀င္တဲ့ ေကာ္မရွင္အဖဲြ႔ ဖဲြ႔စည္းျပီး
ေဆြးေႏြး ဆုံးျဖတ္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံးႏွင့္ အမွန္ကန္ဆုံးျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ရုိဟင္ဂ်ာသည္ ႏုိင္ငံသားေလာ။
ရုိဟင္ဂ်ာေတြ
တုိင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းဆုိရာမွာသာ အျငင္းပြါးမႈရွိေနေသာ္လည္း
ရုိဟင္ဂ်ာေတြ ရဲ့ ႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ၊ ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ့ အခြင့္အေရးကုိ
အျပည့္အ၀ခံစားပုိင္ခြင့္ကုိေတာ့ မဆလ၊ န၀တ၊ နအဖမ်ားကလဲြရင္
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံညြန္႔ေပါင္းအစုိးရကစျပီး၊
ရခုိင္အဖဲြ႕ အစည္းေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားအလယ္၊ ဒီမုိကေရစီအတုိက္အခံ
အဖဲြ႔အစည္းေတြ အားလုံးတင္သာမက ရခုိင္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဦးေအးသာေအာင္
အတြင္းေရးမွဴး လုပ္တဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အဖဲြ႕(CRPP)ကေတာင္ လက္ခံထားပါတယ္။
(CRPP)ကလက္ခံတယ္ဆုိရင္ အမ်ိဳးသားဒီမုိ ကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္(NLD)က လက္ခံတယ္လုိ႔
ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ လူမ်ိဳးေရးအစြန္းေရာက္၊ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ ဆုိတာ
လူမ်ိဳးတုိင္း၊ ဘာသာတုိင္းမွာ ရွိတတ္တာမုိ႔ အခုလုိဆုိလုိက္တာကုိ
လက္မခံႏုိင္သူမ်ားရွိလ်င္ ၄င္းတုိ႔ကုိ ေမတၱာရပ္ခံလုိတာက က်ေနာ့ကုိ
ကန္႔ကြက္စကားမဆုိခင္ မိမိသက္ ဆုိင္ရာ လူမ်ဳိးစု အဖဲြ႕အစည္းေခါင္းေဆာင္မ်ား၊
ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားကုိ အလ်င္ေမးျမန္းအတည္ျပဳျပီးပါမွ
ခုိင္ခုိင္မာမာ ကန္႔ကြက္စကားဆုိေစခ်င္ပါတယ္။ ၀ါးလုံး
ေခ်းသုတ္ရမ္း တာမ်ိဳးကုိေတာ့ က်ေနာ္တုန္႔ျပန္ႏုိင္မယ္ မထင္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ
လူေတြမ်က္ေစ့သ်ွမ္းေနတတ္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ကုိ
ထပ္ေထာက္ျပဖုိ႔ လုိေနေသးတယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံက
တရားမ၀င္ခုိး၀င္လာသူေတြဆုိျပီး စစ္ဆင္ေရး အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္လာတဲ့အေပၚမွာ
ဒီရုိဟင္ဂ်ာအမည္ခံ ဘဂၤါလီေတြက တစ္ဖက္ႏုိင္ငံ သားေတြျဖစ္ၾကတာမုိ႔
အစစ္အေဆးမခံႏုိ္င္ဘဲ တစ္ဖက္က သူတုိ႔ႏုိင္ငံထဲကုိ ထြက္ေျပးသြားတယ္ဆုိတဲ့
အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါျဖင့္ရင္ ဘဂၤါလီေတြသာျဖစ္တဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ စစ္ဆင္ေရး
အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္ျပီးတုိင္း ဘာလုိ႔အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လက္ခံေနရတာလဲ။
ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားမဟုတ္ဘူး ဆုိရင္ ျပန္လက္ခံ စရာမလုိ ပါဘူး။
ျပန္လက္ခံရတယ္ဆုိကတည္းက ထြက္ေျပးသြားတဲ့ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံသားဆုိသူေတြဟာ
တစ္ကယ္ေတာ့ နဂုိကတည္းက ကုိယ့္ႏုိင္ငံသား ျဖစ္ေနလုိ႔ဘဲေပါ့။
ရွင္းရွင္းေလးပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဒီေနရာမွာ တဖက္ႏုိင္ငံ သားေတြက တရားမ၀င္
ခုိး၀င္ေနထုိင္ေနတာေတြလဲ ရွိေနႏုိင္ပါတယ္။ မွန္မွန္ကန္ ကန္ျဖစ္ေအာင္
တရားဥပေဒႏွင့္အညီ စိစစ္ႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။
ဒီအခါမွာ
ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုက ေမးစရာျဖစ္လာပါတယ္။ ျပန္လက္ခံရမွာကုိ သိေနလ်က္နဲ႔
ဘာ လုိ႔ ေမာင္း ထုတ္တာေတြကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္ေနရသလဲဆုိတဲ့ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။
အေျဖႏွစ္ခ်က္ကုိ စဥ္းစားမိပါတယ္။
တစ္ခုကေတာ့
စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ ထုံးစံအတုိင္း တတုိင္းျပည္လုံး ရန္ကုန္ကအစ
နယ္စပ္ေတြအဆုံး မတည္မျငိမ္မႈေတြကုိ ဖန္တီးထားႏုိင္မွ
စစ္အာဏာရွင္ဆုိတာမ်ိဳးက သက္ဆုိးရွည္တတ္ တာမ်ိဳးျဖစ္ လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္စဥ္းစားမိတာက၊
တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြထဲက လြတ္လပ္ေရးစိတ္ဓါတ္အျပင္းထန္ဆုံး
လူမ်ိဳးစုေတြထဲမွာ ရခုိင္အမ်ိဳးသားက ထိပ္ဆုံးက အုပ္စုထဲမွာ ပါတယ္လို႔
က်ေနာ္ေလ့လာမိသေလာက္အရ ထင္မိပါတယ္။ (လူမ်ိဳးစုေတြ လြတ္လပ္ေရးလိုခ်င္တာ၊
ကုိယ့္လူမ်ိဳး ကုိယ္အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္တာ အပစ္မဟုတ္ ပါဘူး။ သဘာ၀ပါ။ ဒါေၾကာင့္
စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုကုိ ဖဲြ႕လုိလ်င္၊ တစ္ကယ္ဘဲ
တိုင္းျပည္ေအး ခ်မ္းဖံြ႕ျဖိဳးလုိလ်င္ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ့
ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းႏုိင္ခြင့္ကုိ မျဖစ္မေန အေျခခံရမွာျဖစ္ပါတယ္)။
ရခုိင္ျပည္နယ္ရဲ့ ထူးျခားခ်က္ေနာက္တစ္ခုက ျပည္မကေနျပီး ဆက္သြယ္ရ
အခက္ခဲဆုံးျပည္ နယ္ျဖစ္ျခင္းအျပင္ မိမိဖါသာရပ္တည္မယ္ဆုိရင္ ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့
ပထ၀ီအေနအထားရွိေနျခင္းတုိ႔ကလည္း အေထာက္အကူျပဳသလုိျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့
မဆလအပါအ၀င္ စစ္အစုိးရအဆက္ဆက္က ဒီရခုိင္အမ်ိဳး သားေတြကုိ ထိမ္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဖုိ႔
နည္းလမ္းစုံကုိ အသုံးျပဳတဲ့အခါမွာ ရခုိင္ျပည္နယ္ မတည္မျငိမ္ျဖစ္ဖုိ႔၊
ရခုိင္လူမ်ိဳးေတြ အားနဲေစဖုိ႔ ဒုတိယ လူဦးေရအမ်ားဆုံးျဖစ္တဲ့
ရုိဟင္ဂ်ာေတြနဲ႔ ပဋိပကၡ(Constant in-fighting) ကုိ
အစဥ္မျပတ္ျဖစ္ထြန္းေနေအာင္ ဖန္တီးျခင္းကလည္း နည္းလမ္းတစ္ခုအျဖစ္
သုံစဲြခဲ့တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ေဒါက္တာ
ဦးေအးခ်မ္းက သူငယ္ငယ္က ဘူးသီးေတာင္က ရုိဟင္ဂ်ာေတြထဲမွာ
ႀကီးျပင္းလာေၾကာင္း၊ အင္မတန္ ခ်စ္ၾကည္ေအးခ်မ္းစြာေနခဲ့ၾကရေၾကာင္းကုိ
ေျပာျပဖူးပါတယ္။ ေအးခ်မ္းတယ္ဆုိလုိ႔ ရုိဟင္ဂ်ာနဲ႔ ရခုိင္ၾကားမွာ ျပသနာလုံး၀
မရွိဘူးလုိ႔ေျပာေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာတူ၊ လူမ်ိဳးတူ၊ စကားတူတဲ့
တစ္ရြာတည္းသားေတြေတာင္ ရြာေတာင္ပုိင္းနဲ႔ ရြာေျမာက္ပုိင္း
ဓါးခုတ္ပဲြျဖစ္တတ္ေသးတာပါဘဲ။
ဂ်ပန္ေခတ္၊
အဂၤလိပ္ေခတ္ အကူးအေျပာင္းေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အခိ်ဳ႕
အျမင္မက်ယ္ မႈေတြေၾကာင့္ ေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ လူမႈပဋိပကၡေတြကုိ
ထိမ္းမႏုိင္ သိမ္းမရျဖစ္သြားေအာင္ တြန္းပုိ႔ေလခဲ့ သလားလို႔ ဆင္ျခင္မိပါတယ္။
ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ ႏုိင္ငံသားေတြအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားတဲ့အျမင္ေပၚမွာ ဆက္ လက္ေဆြးေႏြး သြားလုိပါတယ္။
ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမဲ့
ဒီမုိကေရစီေရး၊ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရး၊ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ
တန္းတူညီမွ်ျဖစ္ေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေထာင္ေရးဆုိတဲ့ အေျခခံအခ်က္ႀကီး
(၃)ရပ္ေပၚမွာ အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြး ခ်င္ပါတယ္။ ဒီအေျခခံအခ်က္ႀကီး (၃)ရပ္ကုိ
လက္မခံႏုိင္သူမ်ားကေတာ့ က်ေနာ့ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ လက္ခံႏုိင္မယ္မထင္ပါဘူး။
ရိုဟင္ဂ်ာေတြကုိ
တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ လက္မခံေသးသေရြ႕ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္လုိ လႊတ္ေတာ္မ်ိဳးမွာ
ရုိဟင္ဂ်ာေတြက လူမ်ိဳးစုကုိ ကုိယ္စားျပဳျပီး တက္ေရာက္ခြင့္
မရွိႏုိင္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ လူဦးေရကုိ အေျခခံတတ္တဲ့
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာေတာ့ ႏုိင္ငံသားျဖစ္တဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာေတြက
လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ အျဖစ္ ပါ၀င္ျပီး တုိင္းျပည္တာ၀န္ကုိ
ထမ္းေဆာင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ဆုိတာ
လူဦးေရေပၚမွာ မူမတည္ဘဲ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုျဖစ္ျခင္းေပၚမွာ
အေျခခံပါတယ္။ သန္းသုံးဆယ္ေက်ာ္ႏုိင္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးက
လူမ်ိဳးစု လႊတ္ေတာ္ မွာ ႏွစ္ေယာက္ တက္ခြင့္ရွိလ်င္ သိန္းဂဏန္းေလာက္ရွိတဲ့
လူမ်ိဳးငယ္ တစ္ခုက လည္း ႏွစ္ေယာက္တက္ခြင့္ရတတ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ မ်ိဳးပါ။
လူမ်ိဳးစုေတြရဲ့ မူလရပုိင္ခြင့္ေတြကုိ တာ၀န္ခံထိမ္းသိမ္းကာကြယ္မဲ့
အထက္လႊတ္ေတာ္ ပုံစံမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္က
ဆိနိတ္(Senate)လိုအဖဲြ႕မ်ိဳးနဲ႔ ဆင္တူတယ္ လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါ တယ္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကေတာ့ လူဦးေရအခ်ိဳးအလုိက္ တက္ခြင့္ရတတ္တဲ့၊ တစ္ကယ့္ကုိ
လူထုအေျခခံတဲ့၊ တစ္ႏုိင္ငံ လုံးကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန္႔ကုိယ္စားျပဳတဲ့၊
လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာပုိမ်ားတတ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ျဖစ္ ပါတယ္။
အနာဂတ္တုိင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊
အထူးသျဖင့္ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနႏွင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္
ဖံြ႕ျဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ေရး၊ တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရး၊
ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး၊ အထူးသျဖင့္ တရားမ၀င္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ၀င္ေရာက္လာမႈ
တားဆီးေရး၊ လုံျခဳံေရးတုိ႔ကုိ ရခုိင္ျပည္နယ္က ဒုတိယ
လူဦးေရအမ်ားဆုံးျဖစ္တဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာေတြရဲ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊
ေထာက္ခံမႈမရဘဲ အေကာင္အထည္ေဖၚႏုိင္မယ္ ထင္ပါသလား။ ေဖၚသင့္တယ္လုိ႔ေကာ
ထင္ပါသလား။
ေနာင္တုိင္းျပည္တည္ေထာင္ေရးကုိ
အရွည္ေမ်ွာ္ျပီး ကုိယ္ကႏုိင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့၊
ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားေတြျဖစ္တဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာေတြရဲ့ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ၊
ယုံၾကည္ကုိးစားမႈကုိ ရႏုိင္သမွ်ရလာေအာင္ အခုကတည္းက ၿကုိးစားစည္းရုံးဖုိ႔
မသင့္ေပဘူးလား။
ရုိဟင္ဂ်ာျပည္သူေတြကုိ
အစြန္းေရာက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အစြန္းေရာက္ အယူအဆေတြႏွင့္ ကင္းကြာ သြားေအာင္
အကူအညီေပးသင့္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ သာမန္ရုိဟင္ဂ်ာျပည္သူေတြကုိ အစြန္းေရာက္
ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အစြန္းေရာက္ အယူအဆေတြဆီ တြန္းပုိ႔သင့္ပါသလား။
ရုိဟင္ဂ်ာျပည္ သူေတြထဲက အလယ္အလတ္က်တဲ့(Liberal and Moderate)ေခါင္းေဆာင္ေတြ
ေပၚထြန္းလာေအာင္ စနစ္တက် အကူအညီေပးသင့္ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္
အဲဒီအလယ္အလတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ စိတ္ပ်က္ အားေလ်ာ့ေအာင္ စိတ္ရႈပ္ေထြးေအာင္
စနစ္တက် ပိတ္ဆုိ႔ထားသင့္ပါသလား။
အစြန္းေရာက္
ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အယူအဆေတြကုိ တုိက္ဖ်က္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးနည္းက
သာမန္ ရုိဟင္ဂ်ာျပည္ သူေတြကုိ ပညာေပး စည္းရုံးလက္တဲြရမယ္၊ အလယ္အလတ္
သေဘာထားရွိတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ေဖၚထုတ္ေပးရမယ္ဆုိတာ ႏုိင္ငံေရး
အေျခခံသင္ပုန္းႀကီး ကႀကီး၊ ခေခြး ျဖစ္ပါတယ္။
ရုိဟင္ဂ်ာဆုိတဲ့
အမည္ကုိေတာင္ မၾကားခ်င္တတ္တဲ့ အစြန္းေရာက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ တစ္ခ်က္ေလာက္
ထပ္ေထာက္ျပ လုိပါေသးတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ ရခုိင္ျပည္နယ္က တစ္ေယာက္ မက်န္
ေမာင္းထုတ္ တာမ်ိဳးကုိ လုပ္ႏုိင္မယ္ ထင္ပါသလား။ မလုပ္ႏုိင္ဖူးဆုိရင္ေတာ့
ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူေနႏုိင္ဖုိ႔ ဦးေဆာင္ မႈေပးခ်င္ပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ
အတူယွဥ္တဲြေနထုိင္ျခင္းဆုိတာကုိ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာရွိေနတဲ့ သံသယေတြ၊
စုိးရိမ္မႈေတြကုိ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈနဲ႔ ေျဖရွင္းျခင္းျဖင့္သာ
တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္။ အမိန္႔ေပးျခင္းျဖင့္ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ပါဘူး။
မိမိျပည္နယ္ထဲမွာရွိတဲ့ ဒုတိယအင္အားအႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာေတြနဲ႔
လက္မတဲြဘဲနဲ႔ေတာ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေအးခ်မ္းတုိးတက္ေရး၊ လုံျခဳံေရးကုိ
တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရခုိင္ျပည္နယ္ မတုိးတက္ရင္
ရခုိင္ျပည္သူေတြလည္း တုိးတက္လာမွာ မဟုတ္ပါ။ စစ္အစုိးရကိုလည္းတုိက္၊
ရုိဟင္ဂ်ာကုိလည္းတုိက္ဆုိတဲ့ ဗ်ဴဟာသည္ အင္မတန္မွားယြင္းေနေၾကာင္း အခ်ိန္က
သက္ေသျပေနျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနႏွင့္
ရုိဟင္ဂ်ာေလွစီးဒုကၡသည္တစ္ဦးရဲ့ ေရဒီယုိအင္တာဗ်ဴးကုိ တင္ျပလုိပါတယ္။ သူက
“ဗမာျပည္မွာ ဘယ္လုိမွလဲေနလုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္း အစုိးရက
ဒုကၡေပးေနတာဘဲ။ ပင္လယ္ထဲ မွာ တခါထဲ ေသရင္လဲ ေသပေစေတာ့ဆုိျပီး ထြက္လာခဲ့တယ္”
လုိ႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သာမန္ရုိဟင္ဂ်ာျပည္ သူေတြရဲ့ ေန႔တဓူ၀ဒုကၡကုိ မည္သူမဆုိ
စာနာႏုိင္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
ေအာင္တင္
ေဖေဖၚ၀ါရီလ(၆) ၂၀၀၉
မွတ္ခ်က္။ ။ မည္သူမဆို ကူးယူေဖၚျပႏုိင္သည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းရန္ မလုိပါ။
No comments:
Post a Comment